lördag 2 mars 2013

MATTE! Du är min...

Jag har fått höra från väldigt många att jag är något kelig hela tiden men jag kan ju inte rå för det. Det är mysigt att ligga och gosa och det är något jag kan göra i timmar under kvällstid när alla aktiviteter lagts till ro.

I går anföll jag matte när matte låg i soffan och såg på TV. Även om jag hade större delen av soffan för mig själv hittade jag den mysigaste platsen man kan ligga på nämligen bakom matte och tröck mig mellan soffans ryggstöd och mattes rygg. Där somna jag sött och drömde om att jag jagade något.
MATTE! Du är min...

Slöa katt!
Det är ju inte bara katten som ska få gosa med matte utan ibland vill även jag ligga och mysa. Fast det dröjde ju inte lång tid förrän katten la märket till att matte låg i soffan och hoppa upp i hopp om att han skulle få mysa med matte men han tog ryggstödet istället och slocknade där på.

Mys stunder i all ära!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar